loading...
نهالستان پالیز مهندس سعید قاسمی
kmil بازدید : 24 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نهال گیلاس شیشه ای یکی از پرطرفدارترین نهال ها برای کاشت در باغ و باغچه های شخصی است. میوه نهال گیلاس شیشه ای پوست نازک و گوشته ای ضخیم، آبدار و شیرین دارد که این ویژگی ها سبب محبوبیت آن شده است. در این مطلب مجموعه ای از ویژگی ها و نیازهای نهال گیلاس شیشه ای گردآوری شده است که می تواند راهنمای خوبی برای افرادی که به این درخت علاقه دارند باشد.

گیاه شناسی نهال گیلاس شیشه ای

گیلاس شیشه ای یکی از رقم های گیلاس به نام rainier است که در سال 1952 از تلاقی دو رقم وان و گیلاس خوشه ای بینگ توسط هارولد فگل در دانشگاه واشنگتن بدست آمد. 

شرایط محیط کشت نهال گیلاس شیشه ای برای رشد

به طوکلی گونه گیلاس خاص مناطق معتدل است و بیشتر در آسیای شرقی، اروپا و مناطق معتدل آمریکا کشت می شود. به دلیل نیاز به رسیدگی زیاد در زمان پرورش و حساسیت آن به شرایط آب و هوایی و بیماری ها، گیلاس در جهان میوه گرانی به حساب می آید اما به دلیل طعم مطلوب و بی نظیرش بسیار پرطرفدار است.

گیلاس شیشه ای نیز همه این ویژگی ها را دارد و یکی از خوشمزه ترین انواع گیلاس به حساب می آید.

نهال گیلاس شیشه ای برای رشد به خاک لومی نیاز دارد. نهال گیلاس شیشه ای حدود 3 تا 4 سال بعد از کشت به باردهی می رسد و حدود 4 سال بعد از باردهی به یک درخت بالغ تبدیل می شود.

اگر قصد دارید که تعداد زیادی از این نهال ها را بکارید، باید بدانید که نهال گیلاس شیشه ای بسیار آفتاب دوست است و باید در نظر بگیرید که پس از بالغ شدن درخت ها روی هم سایه نیندازند. پس نهال های گیلاس شیشه ای را باید با فواصل کاشت 6 تا 6.5 متر از هم قرار دهید. ارتفاع درخت گیلاس شیشه ای تا 11 متر می رسد که می توان با هرس درست، آن را کوتاه تر نمود.

نهال گیلاس شیشه ای نیاز به کود آلی به صورت چال کود دارد و باید از آب ماندگی پای درخت جلوگیری شود. درخت و نهال گیلاس شیشه ای به خشکی حساس بوده و نیاز آبیاری آن به گونه ای است که باید خاک آن همیشه مرطوب باشد.

گرده افشانی و میزان باردهی نهال گیلاس شیشه ای

برای باروری بهتر شکوفه های نهال گیلاس شیشه ای، گرده افشانی غیر مستقیم نیاز است. برای این منظور باید گرده یک گل از درخت یا نهال دیگر شکوفه نهال گیلاس شیشه ای را بارور نماید. این درخت یا نهال می تواند رقم گیلاس شیشه ای، وان، گیلاس خوشه ای بینگ یا تارتاران باشد. گفته می شود که در صورت باروری شکوفه های گیلاس شیشه ای با گرده رقم تارتاران، میزان باردهی گیلاس شیشه ای بسیار خوب و با کیفیت خواهد بود.

باید گفت که در صورت رسیدگی درست و به موقع به نهال گیلاس شیشه ای در مراحل رشد، درخت بالغ آن میزان باردهی بیش از 25 کیلو گرم گیلاس بار خواهد داد که این چیزی حدود 5 تا 5.5 تن عملکرد در هکتار می شود.

بیماری ها و نیاز سمپاشی نهال گیلاس شیشه ای

نهال گیلاس شیشه ای بسیار حساس است. مهمترین آفت این نهال شته سیاه گیلاس است که بعد از شکوفه دادن و ظهور برگ ها، خود را به پشت برگ های نهال و درخت می رساند و از شیره گیاه تغذیه می نماید. این کار شته باعث پیچ خوردگی برگ های می شود. حضور این شته ها بر روی نهال گیلاس شیشه ای آن را مستعد ابتلا به انواع بیماری های قارچی می کند. برای مبارزه با شته سیاه گیلاس نیاز به سمپاشی سم شته دیازینون یا مالاتیون است.

دومین آفت مهم نهال گیلاس شیشه ای، مگس گیلاس است. این مگس در میوه های نارس درخت تخم گذاری می کند و لاروهای آن پس از خروج از تخم از گوشته میوه رسیده تغذیه می کنند. برای مبارزه با این آفت نیز باید پس از ریختن دو سوم از شکوفه های تاج، نهال یا درخت با سم های دیازینون، گوزاتیون و مالاتیون سم پاشی و این سم پاشی برای سه هفته تکرار شود.

علاوه بر این دو مورد، نهال گیلاس شیشه ای به شانکر باکتریایی و پوسیدگی ریشه بسیار حساس است.

هرس درخت و نهال گیلاس شیشه ای

همه درختان میوه نیاز به هرس دارند و درخت گیلاس شیشه ای نیز استثنا ندارد. هرس درختان میوه به منظور افزایش دسترسی شاخه ها به نور و افزایش گردش هوا انجام می شود. هرس درختان، باروری آن ها را افزایش می دهد.

همه درختان گیلاس باید در دوره خفتگی زمستانه هرس شوند اما درخت گیلاس شیشه ای به دلیل حساسیت زیاد به بیماری های قارچی باید اواخر تابستان هرس گردد.

باید به این نکته توجه کنید که قبل از شروع هرس هر درخت وسایل هرس را ضد عفونی کنید تا بیمارها از یک درخت به درخت دیگر منتقل نشود.هرس نهال گیلاس شیشه ای باید به صورت گلدان باز انجام شود تا نور و هوا به همه شاخه ها برسد پس باید شاخه های موازی با تنه اصلی یا با زاویه کم نسبت به آن قطع شود. همه شاخه های خشک شده و شکسته شده نیز باید قطع گردد. به این صورت می توانید یک هرس مناسب برای نهال گیلاس شیشه ای انجام دهید.

همان طور که گفته شد گیلاس شیشه ای یکی از خوشمزه ترین انواع گیلاس است که در بین مردم دنیا طرفداران زیادی دارد و مردم اروپا و آمریکا از آن در انواع دسرها و شیرینی های خود استفاده می کنند. رنگ میوه کرم تا زرد رنگ آن با هاله ای از رنگ قرمز و نارنجی زیبایی خاصی به این غذاها می بخشد.

بهترین و پر بازده ترین نهال های گیلاس را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گیلاس بهترین انتخاب برای باغ گیلاس است. نهال های گیلاس پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گیلاس خیال شما را بابت توسعه باغ گیلاس راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های گیلاس ,نهال گیلاس تک دانه ,نهال گیلاس خوشه ای مورلو ,نهال گیلاس سیاه مشهد ,نهال گیلاس هارت ,نهال گیلاس استار ,نهال گیلاس بارلت,نهال گلد,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال گیلاس میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

kmil بازدید : 28 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نهال گیلاس هارت

نهال گیلاس هارت که به یک نوع گیلاس وحشی نیز معروف است و به اسم های دیگر از جمله گیلاس شیرین نیز نام برده می شود از گونه گیلاس هایی است که دارای گل بوده و شکوفه ان سفید قرمز رنگ است. این نهال گیلاس هارت بیشتر منشا ان به کشورهای بومی اروپا و آناتولی و هم چنین آسیای غربی است.البته کشورهایی هم چون بریتانیا  و مراکش و تونس و شمال نروژ و در شرق نیز قفقاز و شمال ایران و آمریکای شمالی و استرالیا نهال گیلاس هارت را پرورش می دهند.

خصوصیات نهال گیلاس هارت:

نهال گیلاس هارت یک درخت برگریز است که ارتفاع درخت به طول 15 تا 32 متر (49-105 فوت) قد بلند و دارای یک تنه به قطر 1.5 متر (4.9 فوت) است. نهال جوان دارای تنه قوی و تاج مخروطی متقارن است. پوست درخت گیلاس هارت به رنگ قهوه ای صاف و قهوه ای روشن و اما نهال گیلاس هارت دارای پوستی خاکستری قهوه ای است و رنگ میوه قرمز و زرشکی است .

 گلهای نهال درخت هارت در اوایل بهار همزمان با برگهای جدید شروع به تولید می کند ، که در گلدانهای دو تا شش تایی در کنار هم قرار می گیرند ، هر آویز گل در یک پایه 2/5 سانتی متر (0.79-1.97 در اینچ) ، 2.5-3.5 سانتی متر (0.98-1.38) با پنج گلبرگ خالص سفید ، زرد بوده و توسط زنبورها گرده افشان می شوند. تخمدان شامل دو تخمک است که فقط یکی از آنها بذر می شود. تاریخ رسیدن میوه در فصل بهار است.

 

نیاز به آبیاری:

این نوع نهال گیلاس هارت هنگامی که کاشته می شوند تحمل سرمای زمستانی و تحمل گرمای تابستانی خوبی دارند و از باران های زمستانی استفاده کرده و در این زمان به خوبی آبیاری می شوند. نهال گیلاس هارت دارای بافتی مخملی و خوشمزه است و باید بدانید اگر به فصل تابستان رسیده اید به دلیل گرما نیاز به آبیاری بیشتری است زیرا خاک خشک می شود و اینگونه ممکن است سبب شود میزان باردهی کم شود.در هر فته در تابستان حداقل سه بار آبیاری شود.

شرایط محیط کاشت

شرایط محیط کاشت:

شرایط محیط کاشت به این صورت است که نهال گیلاس هارت در خاکهای حاصلخیز با کودهای که به صورت شیمیایی یا دامی است ریشه پوشیده می شود و اینکه معمولا از خاکهایش استفاده می شود که به خاک سنگین معروف هستند و زهکشی نشده اند. اکثر درختان نیاز به سم پاشی دارند و نهال گیلاس هارت نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا در صورت سم پاشی این نهال را از دست آفت ها و حشرات محافظت خواهید کرد. هرس کردن نیز برای اینکه در سالهای بعد میزان باردهی بهتر شود لازم است. وجود زنبور ها بر روی گل های نهال گیلاس هارت باعث گرده افشانی مناسبی می شود اما می توانید از یک گرده افشان نیز استفاده کنید. عملکرد درخت در هکتار باغ ها نیز مناسب است.

در کل گیلاس ها در مناطقی کاشت می شوند که حتما در فصل زمستان داراب باران باشند و اما باید بدانید که باران هایی که در تابستان می بارد خیلی به اینگونه درختان کمک نمی کند بنابراین محیط کاشت بسیار مهم است. هم چنین محیط کاشت باید دارای نوردهی بسیار خوبی باشد زیرا گیلاس ها اگر نورخورشید را نگیرند میزان باردهی مناسبی نخواهند داشت بنابراین در محیطی پرنور که دارای نور خورشید مستقیم است نهال گیلاس هارت را قرار دهید.

میزان باردهی درخت:

 ابتدا بیان کنم که در کل گیلاس های تکدانه مانند نهال گیلاس هارت عمر مفید ان ها بین بیست تا سی سال است.بنابراین در این مدت در صورت هرس کردن به موقع و سم پاشی می توانی بهترین میوه را از آنها بچینید. برای این نوع گیلاس ها فواصل کاشت به صورت متناوب است و اینکه هر اصله نهال را درون چاهی که کنده اید قرار می دهید و درون چاه یا گودال کوچکی که برای نهال کنده اید را با کودها پر می کنید. میزان باردهی نهال گیلاس هارت نیز بسته به تعداد اصله نهالی است که در کاشت استفاده می شود.

در صورتی که درباره نهال گیلاس هارت اطلاعات بیشتر می خواهید و یا سوالاتی در این باره دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را پیدا کنید. زیرا این نوع گیلاس یکی از گیلاس های خوشمزه و خوشرنگ است که علاقمندان زیادی دارد.

بهترین و پر بازده ترین نهال های گیلاس را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گیلاس بهترین انتخاب برای باغ گیلاس است. نهال های گیلاس پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گیلاس خیال شما را بابت توسعه باغ گیلاس راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های گیلاس ,نهال گیلاس تک دانه ,نهال گیلاس خوشه ای مورلو ,نهال گیلاس سیاه مشهد ,نهال گیلاس هارت ,نهال گیلاس استار ,نهال گیلاس بارلت,نهال گلد,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال گیلاس میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

kmil بازدید : 30 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نهال گیلاس خوشه ای مورلو

نهال گیلاس خوشه ای یکی از انواع درختان گیلاس موجود در ایران است که به دلیل عملکرد خوب بسیار مورد توجه است. رنگ میوه این درخت قرمز تا زرشکی است و میوه ها به صورت فشرده در کنار یکدیگر قرار می گیرند. میوه این درخت آبدار، گوشتی و بسیار خوشمزه است. در ادامه مطالبی راجع به نحوه پرورش و مراقبت از نهال گیلاس خوشه ای گردآوری شده است.

خصوصیات درخت و نهال گیلاس خوشه ای

نهال گیلاس خوشه ای 2 تا 3 سال پس از کاشت به باردهی می رسد. ارتفاع درخت بالغ آن به 6 تا 15 متر (بسته به نوع هرس) می رسد. نهال گیلاس خوشه ای بسیار آفتاب دوست است و نیاز به 12 ساعت آفتاب در طول دوره رشد دارد، به همین دلیل باید هنگام کاشت و طراحی باغ یا باغچه این مورد درنظر گرفته شود و فواصل کاشت به صورت 3در 3 یا 3در 4 رعایت گردد.

نهال گیلاس خوشه ای تحمل سرمای زمستان را تا دمای منفی 3 درجه داراست و از این رو نهال و درختی مناسب برای مناطق معتدل و بدون زمستان های طولانی است.

شکوفه های نهال گیلاس خوشه ای

گلدهی و تاریخ رسیدن میوه نهال گیلاس خوشه ای

نهال گیلاس خوشه ای و درخت آن در اواخر فروردین غرق در شکوفه می شود که زیبایی خاصی به باغ شما می دهد. باید توجه نمود که همه شکوفه ها به میوه تبدیل نمی شود و تعداد زیادی از آن ها می ریزد. هر چه عمل گرده افشانی درخت گیلاس بهتر صورت گیرد، ریزش شکوفه ها کمتر و در نتیجه آن باردهی بهتر صورت می گیرد.

گیلاس خوشه ای یک درخت با گرده افشانی غیر مستقیم است و باردهی آن مشروط به حضور یک درخت گیلاس با واریته ای دیگر در نزدیکی آن است. در این مورد عمل گرده افشانی باید توسط حشرات صورت گیرد. مهمترین حشره برای گرده افشانی گیلاس، زنبور عسل است.

به دلیل گرده افشانی غیر مستقیم نهال گیلاس خوشه ای، در صورتی که قصد دارید یک باغ گیلاس خوشه ای احداث کنید، حتما از واریته دیگری در کنار واریته گیلاس خوشه ای استفاده نمایید یا مطمئن شوید در باغ های اطراف گیلاس با واریته های مختلف وجود دارد.

میوه های نهال گیلاس خوشه ای و درخت آن در اواخر مرداد تا شهریور قابل برداشت است.

نیاز آبیاری درخت و نهال گیلاس خوشه ای

درخت گیلاس خوشه ای ریشه های سطحی دارد (1 تا 1.5 متر در عمق خاک) و چون این درخت به رطوبت زیاد و آب ماندگی پای تنه حساس است، خاک باید زهکشی مناسب داشته باشد.

این درخت و نهال آن به خشکی نیز حساس هستند و هر چه نهال گیلاس خوشه ای بالغ تر می شود، حساسیت آن به خشکی کمتر می گردد اما بهتر است خاک آن در تمامی مراحل رشد مرطوب باشد.

بارندگی در فصول پاییز و زمستان می تواند نیاز آبی نهال گیلاس خوشه ای و درخت آن را رفع کند (در صورت که خشکسالی نباشد) ولی در تابستان نیاز است که هر 2 تا 3 هفته، یک آبیاری صورت گیرد در غیر این صورت باردهی درخت کاهش می یابد.

خوشه های گیلاس بر روی شاخه های درخت گیلاس خوشه ای

 نیاز به سمپاشی و آفات مهم نهال گیلاس خوشه ای

اولین و مهمترین آفت نهال گیلاس خوشه ای و درخت آن، شانکر باکتریایی است. نشانه های مهم وجود شانکر باکتریایی که بیشتر در بهار ظاهر می شود، وجود زخم های نارنجی و قهوه ای بر تنه و شاخه های درخت و نهال می باشد که از آن صمغ خارج شده است. یکی از دلایل اصلی آلودگی درخت و نهال به شانکر باکتریایی، هرس در زمان نامناسب و یا استفاده از ابزار هرس آلوده است.

برای جلوگیری از گسترش بیماری و انتقال آن به سایر درختان باغ، باید ترکیبات مس همچون اکسی کلورایت مس و محلول بردو بر روی زخم ها سم پاشی شود.

میزان باردهی و عملکرد در هکتار گیلاس خوشه ای

درخت گیلاس خوشه ای باردهی بسیار خوبی دارد و به دلیل حساسیت کمتر به شرایط محیطی نسبت به سایر ارقام گیلاس، کاشت آن اقتصادی و به صرفه است. به طور متوسط یک درخت گیلاس خوشه ای بالغ بیش از 22 کیلوگرم محصول می دهد که عملکرد در هکتار آن را، می توان تا 13 تن تخمین زد.

همان طور که گفته شد میوه گیلاس خوشه ای گوشتی و آبدار است و به همین دلیل بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد. این موضوع می تواند نقطه امیدی برای کسانی باشد که قصد احداث باغ گیلاس خوشه ای را دارند.

بهترین و پر بازده ترین نهال های گیلاس را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گیلاس بهترین انتخاب برای باغ گیلاس است. نهال های گیلاس پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گیلاس خیال شما را بابت توسعه باغ گیلاس راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های گیلاس ,نهال گیلاس تک دانه ,نهال گیلاس خوشه ای مورلو ,نهال گیلاس سیاه مشهد ,نهال گیلاس هارت ,نهال گیلاس استار ,نهال گیلاس بارلت,نهال گلد,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال گیلاس میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

kmil بازدید : 25 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، طلای سیاهی که کیفیت آن بسیار بالا است

خصوصیات درخت گیلاس تک دانه مشهد

تقریبا تمام مردم کشورمان ، این رقم را به سایر ارقام دیگر گیلاس ترجیح می دهند

درخت گیلاس تک دانه مشهد ، را یکی از نادرترین انواع گیلاس در تمام جهان می دانند. نهال گیلاس تک دانه مشهد ، در کشورمان به حدی مشهور و پر طرفدار است که تقریبا تمام مردم کشورمان ، این رقم را به سایر ارقام دیگر گیلاس ترجیح می دهند.

به طور کلی نهال گیلاس تک دانه مشهد به درختی بسیار تناور و مقاوم تبدیل خواهد شد. به گونه ای که قطر آن به طور متوسط 1 متر و نیم برآورد می شود و ساقه ها و شاخه های آن بسیار قوی هستند. قابلیت و توان بالای نهال گیلاس تک دانه مشهد ، در برابر سرمازدگی و هم چنین گرما، مثال زدنی است. نهال گیلاس تک دانه مشهد ، از نوع درختانی است که به صورت پراکنده پرورش می یابد و یکی از مغذی ترین و برترین انواع گیلاس را تولید می کند.

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، بومی ایران است و در سراسر جهان ، شهرت زیادی در میان ارقام گوناگون گیلاس دارد ، به گوه ای که در غرب آن را Black Gold Cherry ، نام داده اند.

رنگ میوه و دیگر خصوصیات آن 

گیلاس تک دانه مشهد ، یکی از درشت ترین گیلاس های جهان است . رنگ بسیار تیره و مایل به مشکی آن و گوشت فوق العاده آبدار و نرم آن ، این رقم را در نوع خود بسیار ، خاص نموده است و همچنین سفت و سختی گوشت این رقم و شکل قلب مانند گیلاس تک دانه مشهد و همچنین چوب های متصل کننده ی این گیلاس ها به یکدیگر که رنگی مایل به سرخ دارند، آن را در زمره ی زیباترین و با کیفیت ترین میوه های جهان قرار داده است ؛ تا حدی که از شکل آن به عنوان نماد عشق ، استفاده می کنند.

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، نوع اصلاح شده ای از گیلاس است که حاصل لقاح پیوندی آن با آلبالوی تلخ حدود یک تا دو ساله است. به طور کلی هم گیلاس و هم آلبالو، را میوه های بومی میان دریاچه خزر و دریای سیاه است که گیلاس تک دانه مشهد ، در این میان برترین نوع آن، از دید بسیاری از افراد به حساب می آید.

گیلاس تک دانه مشهد ، نوع اصلاح شده ای از گیلاس است که حاصل لقاح پیوندی آن با آلبالوی تلخ حدود یک تا دو ساله است

گرده افشان

گیلاس تک دانه مشهد ، یکی از اعضای نیره ی گل سرخیان است؛ که در میان آنها دو نوع دسته بندی خود سازگار و دگر سازگار ، وجود دارد. این رقم از انواع خود سازگار گیلاس است . گیلاس تک دانه مشهد بر خلاف گونه های دیگر که خود ناسازگار یا دگربارور هستند، نیازی به گرده افشان ندارد و خود به صورت طبیعی گل می دهد.

تحمل سرمای زمستانی

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، و بسیاری دیگر از انواع این میوه ی بسیار خوش طعم و خوش ظاهر، دارای مقاومت نسبتا خوبی از لحاظ سرمازدگی هستند. این رقم مقاومتی بین دو رقم هلو و گلابی را، دارد. اما به طور کلی گیلاس برای پرورش مناسب خود، نیاز به 500 تا 1500 ساعت دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد دارد .این درخت سرما را تا -22 الی -26 درجه سانتیگراد تحمل می کند.

عمر مفید

عمر مفید نهال گیلاس تک دانه مشهد بعد از تبدیل شدن به درختی تنومند ، 30 سال برآورد می شود. گیلاس تک دانه مشهد در دو نوع پایه بذری و سلکسیون کلونی ، از روزگار بسیار قدیم پایه های مورد استفاده ابتدایی را، برای کاشت در میان باغداران دارا است که نوع پایه بذری آن ، امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما فراوانی کلونی ها هم کم نیست.

 

ارتفاع درخت

به طور معمول، نهال گیلاس تک دانه مشهد در هنگام رسیدن کامل یکی از مرتفع ترین درختان در تیره گل سرخیان، است. متوسط ارتفاع درختان گیلاس را می توان رقمی میان 15 الی 32 متر عنوان نمود. اما ارتفاع گیلاس تک دانه به طور متوسط حدود 22 تا 25 متر ، در دوران اوج بلوغ خود می باشد. اما علیرغم این ارتفاع، به دلیل درشتی و به هم چسبندگی گیلاس تک دانه مشهد ، برداشت آن چندان سخت نیست و یکی از بهترین ارقام برای جابه جایی است .

 فواصل کاشت

به طور کلی فاصله مناسب میان درختان این رقم، 8 متر در 8 متر است

به دلیل پهنا و ارتفاع درخت گیلاس تک دانه مشهد ، فاصله کاشت بین نهال گیلاس تک دانه ، باید به اندازه ای باشد که هم اجازه رشد عرضی و ارتفاعی مناسبی را برای درخت، فراهم نماید و هم با توجه به این فاصله؛ ریشه درخت، بتواند تنفس مناسب و طبیعی داشته باشد.

اما به طور کلی فاصله مناسب میان نهال گیلاس تک دانه این رقم، 8 متر در 8 متر است. البته باغداران با توجه به نوع پایه بذری یا کلونی بودن آن، ممکن است فواصل درختان را به 7 متر تقلیل دهند و یا برعکس به علت رشد بالا و باردهی زیاد گیلاس تک دانه مشهد ، این فاصله را به 10 متر در 10 متر؛ ارتقا دهند.

نیاز به آبیاری

نهال گیلاس تک دانه مشهد ، به کم آبی بسیار حساس است و مقدار آب منظمی را می بایست به طور منظم، در طول هفته به آن رساند. به طور میانگین برای درختان این رقم در طول هر سال مقدار 10 تا 15 هزار متر مکعب نیاز است. نکته مهم دیگر در این مورد، سنجش مقدار رطوبت زمین است که هیچ گاه نباید کمتر از 50 تا 60 درصد باشد و به محض پایین آمدن این میزان نیاز به، آبیاری درخت وجود دارد.

تاریخ رسیدن میوه

یکی از محاسن بزرگ نهال گیلاس تک دانه مشهد ، خصوصیت تقریبا زودرس بودن آن است . به گونه ای که می توان بهترین زمان برداشت را برای این میوه، در انتهای تیرماه تا اواسط مرداد در نظر گرفت.

بهترین و پر بازده ترین نهال های گیلاس را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت گیلاس بهترین انتخاب برای باغ گیلاس است. نهال های گیلاس پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال گیلاس خیال شما را بابت توسعه باغ گیلاس راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های گیلاس ,نهال گیلاس تک دانه ,نهال گیلاس خوشه ای مورلو ,نهال گیلاس سیاه مشهد ,نهال گیلاس هارت ,نهال گیلاس استار ,نهال گیلاس بارلت,نهال گلد,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال گیلاس میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

kmil بازدید : 39 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

 

براي خريد بهترين نوع نهال گردو پيوندي و همچنين ژنوتيپ برتر از نهالستان گردوي سعيد قاسمي کافيست همين حالا با شماره

091432393 تماس حاصل نماييد.

 نهالستان گردو قاسمی

نهالستان گردو چندلر پيوندي

نهالستان گردو پدرو پيوندي

نهالستان گردو فرانکت پيوندي

نهالستان گردو فرنور پيوندي

نهالستان گردو روند پيوندي

نهالستان گردو لارا پيوندي

نهالستان گردو هارتلي پيوندي

نهالستان گردو وينا پيوندي

نهالستان گردو کاما پيوندي

نهالستان گردو توسرخ پيوندي

نهالستان گردو سانلند پيوندي

نهالستان گردو رقم جمال

نهالستان گردو دماوند

نهالستان گردو شبين

نهالستان گردو تويسرکان

نهالستان گردو پکان آمريکايي

نهالستان گردو ضيااباد قوداقوز

نهالستان بذر گردو خوشه اي

نهالستان گردو سجنو

نهالستان گردو پاريزين

نهالستان گردو يالووا

نهالستان گردو يالووا3

نهالستان گردو رويال سعيد قاسمي ژنوتيپ برتر

نهالستان گردو مراغه ژنوتيپ برتر

نهالستان گردو کانادايي ژنوتيپ برتر

نهالستان گردو خوشه اي فرانسه

نهالستان گردو شيلي ژنوتيپ برتر

نهالستان گردو تخم مرغي 

نهالستان گردو ژنوتيپ برتر

نهالستان گردو خوشه اي اسرائيلي

 

kmil بازدید : 31 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)


جهت مشاهده مشخصات نهال گردو    به بخش مورد نظر در سايت مراجعه تا اطلاعات کامل در مورد مشخصات گردو را مشاهده نماييد. براي اطلاعات بيشتر با

091432393 تماس بگيريد

 

مشخصات نهال گردو چندلر پيوندي

مشخصات نهال گردو پدرو پيوندي

مشخصات نهال گردو فرانکت پيوندي

مشخصات نهال گردو فرنور پيوندي

مشخصات نهال گردو روند پيوندي

مشخصات نهال گردو لارا پيوندي

مشخصات نهال گردو هارتلي پيوندي

مشخصات نهال گردو وينا پيوندي

مشخصات نهال گردو کاما پيوندي

مشخصات نهال گردو توسرخ پيوندي

مشخصات نهال گردو سانلند پيوندي

مشخصات نهال گردو رقم جمال

مشخصات نهال گردو دماوند

مشخصات نهال گردو شبين

مشخصات نهال گردو تويسرکان

مشخصات نهال گردو پکان آمريکايي

مشخصات نهال گردو ضيااباد قوداقوز

مشخصات بذر گردو خوشه اي

مشخصات نهال گردو سجنو

مشخصات نهال گردو پاريزين

مشخصات نهال گردو يالووا

مشخصات نهال گردو يالووا3

مشخصات نهال گردو رويال سعيد قاسمي ژنوتيپ برتر

مشخصات نهال گردو مراغه ژنوتيپ برتر

مشخصات نهال گردو کانادايي ژنوتيپ برتر

مشخصات نهال گردو خوشه اي فرانسوي ژنوتيپ برتر

مشخصات نهال گردو شيلي ژنوتيپ برتر

مشخصات نهال گردو اسرائيلي تخم مرغي ژنوتيپ برتر

مشخصات نهال گردو بيلچک ژنوتيپ برتر

مشخصات نهال گردو خوشه اي اسرائيلي

kmil بازدید : 51 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)


براي اطلاع از قيمت نهال گردو با شماره 09141832393 تماس حاصل نماييد

قيمت نهال گردو چندلر پيوندي

قيمت نهال گردو پدرو پيوندي

قيمت نهال گردو فرانکت پيوندي

قيمت نهال گردو فرنور پيوندي

قيمت نهال گردو روند پيوندي

قيمت نهال گردو لارا پيوندي 

قيمت نهال گردو هارتلي پيوندي

قيمت نهال گردو وينا پيوندي

قيمت نهال گردو کاما پيوندي

قيمت نهال گردو توسرخ پيوندي

قيمت نهال گردو سانلند پيوندي

قيمت نهال گردو رقم جمال

قيمت نهال گردو دماوند

قيمت نهال گردو شبين

قيمت نهال گردو تويسرکان

قيمت نهال گردو پکان آمريکايي

قيمت نهال گردو ضيااباد قوداقوز

قيمت بذر گردو خوشه اي

قيمت نهال گردو سجنو

قيمت نهال گردو پاريزين

قيمت نهال گردو يالووا

قيمت نهال گردو يالووا3

قيمت نهال گردو سعيد قاسمي ژنوتيپ برتر

قيمت نهال گردو مراغه ژنوتيپ برتر

قيمت نهال گردو کانادايي

قيمت نهال گردو خوشه اي فرانسه

قيمت نهال گردو شيلي ژنوتيپ برتر

قيمت نهال گردو اسرائيلي تخم مرغي ژنوتيپ برتر

قيمت نهال گردو ژنوتيپ برتر

قيمت نهال گردو خوشه اي اسرائيلي

kmil بازدید : 24 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

خرید نهال گردو

نهالستان سعید قاسمی بزرگترین نهالستان شمال غرب ایران است. این نهالستان بیش از نیم قرن در حوزه پرورش انواع نهال فعالیت دارد. اگر در زمره باغداران و کشاورزانی هستید که به انواع نهال گردو (ژنوتیپ های ایرانی یا نهال گردوی خارجی پیوندی) نیاز دارید، نهالستان پالیز گردو، انواع ارقام نهال گردو را در هر مقیاس و با بهترین کیفیت برای شما فراهم می آورد. نهالستان پالیز گردو، فعالیت گسترده ای در تولید ارقام با کیفیت، انواع  نهال گردو و میوه های پیوندی دارد. همچنین این نهالستان گونه های کمیاب، نایاب و انحصاری برخی از نهال های میوه و گردو، همچون نهال گردوی ژنوتیپ برتر را تولید می کند که به صورت کاملا رسمی در انحصار نهالستان سعید قاسمی قرار دارد و دارای حق انحصاری تولید، شماره ثبت اختراع و شناسنامه مخصوص است. نهالستان پالیز گردو ، با ارائه مشاوره رایگان در زمینه احداث باغ گردو ، میوه  آماده پاسخگویی به شما کشاورزان عزیز می باشد.‌

برای خرید نهال گردو با شماره 09141832393 تماس حاصل نمایید

خرید نهال گردو چندلر پیوندی

خرید نهال گردو پدرو پیوندی

خرید نهال گردو فرانکت پیوندی

خرید نهال گردو فرنور پیوندی

خرید نهال گردو روند پیوندی

خرید نهال گردو لارا پیوندی

خرید نهال گردو هارتلی پیوندی

خرید نهال گردو وینا پیوندی

خرید نهال گردو کاما پیوندی

خرید نهال گردو توسرخ پیوندی

خرید نهال گردو سانلند پیوندی

خرید نهال گردو رقم جمال

خرید نهال گردو دماوند

خرید نهال گردو شبین

خرید نهال گردو تویسرکان

خرید نهال گردو پکان آمریکایی

خرید نهال گردو ضیااباد قوداقوز

خرید بذر گردو خوشه ای

خرید نهال گردو سجنو

خرید نهال گردو پاریزین

خرید نهال گردو یالووا

خرید نهال گردو یالووا3

خرید نهال گردو  سعید قاسمی ژنوتیپ برتر

خرید نهال گردو مراغه ژنوتیپ برتر

خرید نهال گردو کانادایی

خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه

خرید نهال گردو شیلی ژنوتیپ برتر

خرید نهال گردو  ژنوتیپ برتر

خرید نهال گردو  اسرائیلی

kmil بازدید : 37 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

نهالستان پاليز گردو مهندس سعيد قاسمي ؛ بزرگترين نهالستان شمال غرب کشوريکي از مدرن ترين و بزرگ ترين؛ و در عين حال علمي ترين نهالستان کشور است؛ که محصولات خود را به اقصي نقاط کشور نيز، ارسال مي کند . ما در مجموعه بسيار مدرن نهالستان مهندس سعيد قاسمي ، با بيش از 50 سال تجربه در توليد و انواع نهال هاي مثمر و غير ثمري، توليد انواع نهال گردو و ميوه ي پيوندي ، گونه هاي کمياب و بعضا ناياب ، توانسته ايم با تکيه بر مديريت کارآمد و علمي و آکادميک و همچنين پرسنل بسيار کارآزموده و مهندسين بسيار خلاق و بسيار متخصص، در جامعه امروز، عليرغم وجود نهالستان هاي رقيب ، به يکي از برترين توليد کنندگان و پرورش دهندگان نهال در کشور، مبدل شويم . وبرخي از نهال هاي ميوه و گردو، همچون رقم نهال گردوي ژنوتيپ برتر ، که به صورت کاملا رسمي در انحصار نهالستان سعيد قاسمي و داراي حق انحصاري توليد و شماره ثبت اختراع و شناسنامه مخصوص خود مي باشد توليد مي نمايد.



براي خريد اينترنتي نهال گردو   با شماره 09141832393 تماس حاصل نماييد

 

خريد اينترنتي نهال گردو چندلر پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو پدرو پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو فرانکت پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو فرنور پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو روند پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو لارا پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو هارتلي پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو وينا پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو کاما پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو توسرخ پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو سانلند پيوندي

خريد اينترنتي نهال گردو رقم جمال

خريد اينترنتي نهال گردو دماوند

خريد اينترنتي نهال گردو شبين

خريد اينترنتي نهال گردو تويسرکان

خريد اينترنتي نهال گردو پکان آمريکايي

خريد اينترنتي نهال گردو ضيااباد قوداقوز

خريد اينترنتي بذر گردو خوشه اي

خريد اينترنتي نهال گردو سجنو

خريد اينترنتي نهال گردو پاريزين

خريد اينترنتي نهال گردو يالووا

خريد اينترنتي نهال گردو يالووا3

خريد اينترنتي نهال گردو مراغه

خريد اينترنتي نهال گردو کانادايي

خريد اينترنتي نهال گردو خوشه اي فرانسه

خريد اينترنتي نهال گردو شيلي 

خريد اينترنتي نهال گردو تخم مرغي

خريد اينترنتي نهال گردو ژنوتيپ برتر

خريد اينترنتي نهال گردو  اسرائيلي 

 

kmil بازدید : 36 چهارشنبه 03 دی 1399 نظرات (0)

بیماری های نهال گردو
 
جهت اطلاع و مشاهدهانواع بيماري هاي نهال گردو به کانال آموزشي ما در تلگرام مراجعه کنيد و يا با ما تماس بگيريد

 

بيماري هاي نهال گردو چندلر پيوندي

بيماري هاي نهال گردو پدرو پيوندي

بيماري هاي نهال گردو فرانکت پيوندي

بيماري هاي نهال گردو فرنور پيوندي

بيماري هاي نهال گردو روند پيوندي

بيماري هاي نهال گردو لارا پيوندي

بيماري هاي نهال گردو هارتلي پيوندي

بيماري هاي نهال گردو وينا پيوندي

بيماري هاي نهال گردو کاما پيوندي

بيماري هاي نهال گردو توسرخ پيوندي

بيماري هاي نهال گردو سانلند پيوندي

بيماري هاي نهال گردو رقم جمال

بيماري هاي نهال گردو دماوند

بيماري هاي نهال گردو شبين

بيماري هاي نهال گردو تويسرکان

بيماري هاي نهال گردو پکان آمريکايي

بيماري هاي نهال گردو ضيااباد قوداقوز

بيماري هاي بذر گردو خوشه اي

بيماري هاي نهال گردو سجنو

بيماري هاي نهال گردو پاريزين

بيماري هاي نهال گردو يالووا

بيماري هاي نهال گردو يالووا3

بيماري هاي نهال گردو رويال ژنوتيپ برتر

بيماري هاي نهال گردو مراغه ژنوتيپ برتر

بيماري هاي نهال گردو کانادايي ژنوتيپ برتر

بيماري هاي نهال گردو خوشه اي فرانسوي ژنوتيپ برتر

بيماري هاي نهال گردو شيلي ژنوتيپ برتر

بيماري هاي نهال گردو اسرائيلي تخم مرغي ژنوتيپ برتر

بيماري هاي نهال گردو بيلچک ژنوتيپ برتر

بيماري هاي نهال گردو خوشه اي اسرائيلي

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 1,625
  • بازدید کلی : 8,673