loading...
نهالستان پالیز مهندس سعید قاسمی
kmil بازدید : 64 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)

نهال گردو خوشه ای تویسرکان

مدل :

کشور سازنده: ایران

فاصله کاشت: فاصله کاشت گردو تویسرکانی پیوندی ۷*۶ بوده که به ازای هر هکتار ۳۰۰ اصله نهال گردو می باشد

عمر اقتصادی: یک حداقل 40 تا 50 سال

تحمل خشکی: بالا

وزن میوه: 16 گرم

درصد چربی: بالا

ارتفاع از سطح دریا: ۵۰۰الی ۱۵۰۰ متر

نیاز سرمایی: به مقدار سرمای معینی نیاز دارد تا خواب آن برطرف شود

ارتفاع از سطح دریا: 800-2500 متر

فاصله کاشت: 6*7 متر

مدت آبیاری: هر 7-10 روز یک بار در سایه لنداز

قدرت رشد درخت: قدرت رویشی بالا

حداکثر عملکرد میوه در هکتار: 6 تن در هکتار

شکل میوه: بیضی

ضخامت پوست چوبی: نازک

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی: به راحتی از پوسته جدا می شود

رقم گرده افشان: رقم فرانکوت یا فرنت و فرنور و همچنین گردوی روند

رنگ مغز میوه: روشن

شروع به محصول دهی : 5 تا 7 سالگی

مقاومت در برابر آفت: بالا

نهال گردو خوشه ای تویسرکان :

با توجه به میزان اهمیت استفاده از گردو در میان ایرانیان، می توان گفت که این محصول از انواع بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. برخی از این محصولات دارای کیفیت بی نظیری هستند که استفاده از آن برای برخی صادرات نیز بسیار ارز آور خواهد بود. نهال گردو خوشه ای تویسرکان از جمله نهال های پر فروشی در بازار خواهند بود که با رشد مناسب می توان انتظار داشت که ارتفاع درخت گردو تویسرکان تا میزان 20 متر نیز برسد. استفاده از این محصول به عنوان یک محصول صادراتی می تواند بسیار سود آور و مناسب باشد. منبع اصلی این نهال گردو تویسرکان به شهر تویسرکان همدان باز می گردد. از این شهر اغلب با نام بهشت گردو یاد می کنند. خصوصیات گردو در این عملکرد درخت گردو بسیار قابل توجه خواهد بود. این گردوها اغلب دارای پوستهای نازک و مغزی بسیار سفید و مناسبی هستند . از این رو می توان به عنوان یکی از بهترین نهال های گردو ،از نهال گردو خوشه ای تویسرکان استفاده نمود. میزان باردهی نهال گردو در این نهال های گردوی تویسرکان بسیار مناسب و قابل توجه خواهد بود. به دلیل برخورداری این آجیل پرطرفدار از امگا 3 فراوان ، انتخاب بسیار مناسبی برای رشد ذهنی افراد خواهد بود. از ویژگی های این گردوها می توان به برخورداری از انواع ویتامین ها ، فسفر ، املاح معدنی ، مقدار مناسب قند ،پروتئین و .. اشاره نمود.

مشخصات نهال گردوخوشه ای تویسرکان :

شهر تویسرکان به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار مناسب و کوهستانی دارای نهال گردوی بسیار مناسب و با کیفیتی خواهد بود. این منطقه از نهال های بسیار زیادی برخوردار می باشد که با تهیه این نهال ها می توانید بهترین نمونه های تولیدات تویسرکان در هر نقطه از ایران برخوردار باشید. الته این نمونه از نهال ها با آب و هوای کوهستانی بسیار سازگار بوده و در این آب و هوا از رشد بسیار مطلوبی برخوردار خواهند شد. کیفیت درخت تویسرکان سبب شده است که این محصول این درخت مورد توجه بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، چین، فرانسه و … قرار گیرد. یکی از مشخصات بسیار بارز در این نهال گردو نحوه ای کاشت ، داشت گردو خواهد بود. بهترین و مناسب ترین زمان برای کاشت این  نهال گردو خوشه ای تویسرکان در اوایل فصل بهار خواهد بود. بهترین زمان از نظر آب و هوایی اوایل بهار و اواخر اسفند ماه خواهد بود. اما برداشت این محصول به نحوه ای میزان باردهی نهال گردو خواهد داشت. در برخی از مواقع در اواخر ماه شهریور و همچنین در ماه مهر اقدام به برداشت محصول می نمایند. به دلیل اینکه نهال گردو  یک نهال بسیار پرطرفدار در بین افراد است ، از این رو ارائه محصولات با کیفیت یکی از اهداف اصلی ما خواهد بود . استفاده از نهال گردو خوشه ای تویسرکان می تواند بهترین و ایده‌آل ترین انتخاب افراد برای خرید درخت گردو باشد. یکی از خصوصیات این نهال، زود گل بودن آن خواهد بود. این نهال ها با اولین آب و هوای مناسب گل داده و ممکن است در فصل بهار دچار سرمازدگی گردند. از این رو استفاده از این نهال با ویژگی های خاصی امکان پذیر خواهد بود. حساسین این نهالها نسبت به آب و هوای سرد و گرم بسیار بالا خواهد بود.

نحوه خرید درخت گردو با توجه به میزان باردهی گردو :

یکی از راههای خرید مناسب و ایده آل نهال گردو خوشه ای تویسرکان ، دریافت اطلاعات کاملی نسبت به آن از طریق وب سایت ما خواهد بود. در این خرید ، نهالها با ظرافت و دقت بسیار زیادی در بسته بندی های معتبر و مناسب و همچنین در برخی از گلدانها ، به صورت بسیار مناسبی به دست خریداران خواهد رسید. استفاده از قیمت مناسب برای فروش نهال گردو خوشه ای تویسرکان سبب شده است که افراد بسیار زیادی به سمت خرید از این وب سایت روی آورند. با توجه به برخی از عوامل محرک در رشد این محصول ، حتما در زمان باردهی می توانید از محصولات بسیار ایده آل و مناسب این درخت گردو برخوردار شوید. استفاده از این نهالها اغلب برای به دست گرفتن بازارهای تجاری توصیه نمی گردد. استفاده از این نهالها برای باغداری های با مقدار کم بسیار مناسب و قابل قبول خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 243
  • بازدید سال : 1,616
  • بازدید کلی : 8,664