loading...
نهالستان پالیز مهندس سعید قاسمی
kmil بازدید : 77 سه شنبه 31 تیر 1399 نظرات (0)

نهال گردو مقاوم به گرما

نهال گردو مقاوم به گرما و خصوصیات محصول آن

نهال گردو مقاوم به گرما جزو ارقامی از نهال گردو محسوب می شود، که در مقابل گرمای بالای پنجاه درجه سانتیگراد پایدار بوده و صدمه نمی بیند. مقاومت این نهال ها تا حدی است، که در مناطق بسیار گرم ایران همچون: آبادان، اهواز بندر عباس و… قابل کشت و پرورش است. پکان نام یکی از بهترین ارقام نهال گردو مقاوم به گرما می باشد. نهال گردو مقاوم به گرما نه تنها در مقابل گرما پایدار است، بلکه بادهای گرم و سوزان این مناطق به آنها آسیب نمی رساند. یکی از مهمترین مشخصات نهال گردو در این ارقام پوست خشن آنها است، که موجب شده است تحمل نهال در مقابل گرما و باد های سوزان بالا برود. ارتفاع نهال گردو در این ارقام به یک تا دو متر میرسد، اما پس از رشد نهال و بالغ شدن آن ارتفاع درخت گردو تا بیست متر هم پیش می رود. از خصوصیات گردو در نهال گردو مقاوم به گرما شکل ظاهر آنها است، که با سایر گردوها بسیار متفاوت است. گردو ی نهال مقاوم به گرما بیضی کشیده می باشد. و نود هشت درصد آن مغز خالص است. عملکرد گردو این ارقام به خاطر روغن فراوانی که دارد، در درمان بیماری ها بسیار مفید است. از جمله مشخصات درخت گردو مقاوم به گرما  قد بلند و برگ های سبز روشن ده تا بیست سانتیمتری آن می باشد. میزان باردهی گردو در نهال گردو مقاوم به گرما تحت شرایطی که در معرض گرمای زیاد باشد، فراوان است. به عبارتی،  میزان باردهی درخت گردو در ارقام نهال گردو مقاوم به گرما ارتباط مستقیمی به میزان گرمای تابستان و نحوه کاشت و داشت نهال گردو دارد

نهال گردو مقاوم به گرما و نحوه ی کاشت و داشت آن

نحوه ی کاشت و داشت درخت گردو در ارقام مقاوم به گرما به عواملی همچون: آب و هوا، جنس خاک، فواصل کاشت نهال گردو و… بستگی دارد. این درخت ها در مناطق گرم رشد خوبی خواهند داشت. نیاز مداوم به آبیاری شدید ندارند. و در خاکهای مرطوب و غنی کاشته می شوند. ولی مهمترین خصوصیات درخت گردو در ارقام نهال گردو مقاوم به گرما  باردهی زیاد آنها می باشد. که البته، در بعضی مواقع باردهی زیاد در یک سال منجر به حساسیت نهال به گرما و سرما در سال بعد می شود. نحوه ی میزان باردهی نهال گردو به صورت مداوم است. تنها در بعضی از نژادها، نهال گردو مقاوم به گرما به صورت متناوب بار می دهد. به این معنی که، یک سال بار زیاد خواهد داشت و در سال بعد کمتر بار می دهد. و یا بدون بار است. قیمت نهال گردو در ارقام مقاوم به گرما نسبت به سایر ارقام گردو بسیار مناسب و اقتصادی است. این در حالی است، که قیمت گردو این نهال ها نسبت به سایر گردو ها بیشتر است. و فروش گردو این ارقام سود خوبی برای صاحبان اراضی به همراه دارد.

نهال گردو مقاوم به گرما و خصوصیات آن

نحوه ی کاشت و داشت گردو در میزان باردهی نهال گردو به ویژه ارقام نهال گردو مقاوم به گرما تاثیر مستقیم دارد. در صورتی که این نهالها در شرایط آب و هوایی مناسب خود کاشت شوند. و درست مورد مراقبت قرار گیرند، عملکرد نهال گردو افزایش یافته و هر سال بازدهی فراوانی خواهد داشت. یکی از مهمترین خصوصیات درخت گردو در این ارقام که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، نحوه ی میزان باردهی درخت گردو است. به گونه ای که، در طی یک سال بیش از حد ثمر می دهد و همین  امر باعث می شود. شاخ و برگ های درخت تحمل وزن سنگین گردو ها را نداشته و صدمه ببینند. درنتیجه  سال بعد میزان باردهی نهال گردو کاهش می یابد و یا به صفر می رسد. در این شرایط صاحبان اراضی برای کنترل میزان محصول اقدام به تنک کردن میوه های درخت و یا نهال می کنند. تا هم کیفیت محصول افزایش یابد. و هم از کاهش عملکرد درخت گردو در سال بعد جلوگیری کنند. مشخصات گردو به عمل آمده از ارقام نهال گردو مقاوم به گرما موجب شده است، که خرید گردو نهالهای مقاوم به گرما افزایش یافته و همیشه متقاضیان زیادی داشته باشد. زیرا این گردو ها ارزش غذایی بالایی دارند. و سرشار از پروتئین، فسفر، چربی طبیعی و… هستند.

خرید نهال گردو مقاوم به گرما و فروش آن

خواص درمانی و غذایی انواع گردو به ویژه محصول نهال گردو مقاوم به گرما همیشه اقشار مختلف مردم را به استفاده از این نوع خشکبار ترغیب کرده است. و تعداد زیادی از مردم نه تنها در ایران بلکه، در سراسر دنیا گردو را جزو برنامه های غذایی خود قرار داده اند. این در حالی است، که سهم ایران از صادرات گردو فقط بیست وپنج درصد می باشد. زمین مناسب و آب و هوای چهار فصل ایران بستر مناسبی را برای پرورش انواع گردو توسط باغداران فراهم کرده است. تا علاوه بر کسب سود، سهم خود را از فروش این محصول به بازارهای جهانی افزایش دهند. صاحبان اراضی حتی در مناطق گرم وخشک با کمک نهال گردو مقاوم به گرما قادر به تولید و صادر کردن این محصول گرانبها هستند. زیرا مهمترین خصوصیات نهال گردو در این ارقام سازگاری و پایداری مناسب آنها در مقابل گرما، خشکی و بادهای شدید است. همین خصوصیات موجب شده است، که خرید نهال گردو و کاشت و پرورش آن در مناطق گرمسیری نیز مورد استقبال قرار گیرد. و فروش نهال گردو در ارقام مقاوم به گرما بازار خوبی داشته باشد. زیرا صاحبان اراضی مناطق گرمسیر با خرید درخت گردو و مراقبت از آن نه تنها از فرسایش اراضی خود جلوگیری می کنند، بلکه سود مناسبی را نیز بدست خواهند آورد. هرچند قیمت درخت گردو با توجه به میزان باردهی و کیفیت آنها متغیر است، ولی باز هم فروش درخت گردو رونق خاص خود را در میان باغداران مناطق گرمسیر، معتدل و نیمه معتدل گرمسیری دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 1,633
  • بازدید کلی : 8,681